Schowek Twój schowek jest pusty
Twój koszyk jest pusty ...
PolskiAngielski

Kategorie

Punkty sprzedaży

Systemy płatności

  • Dotpay
  • PayPal

Promocje

Softstart HFR1022 22kW

Softstart HFR1022 22kW2 135,28 zł1 494,70 zł brutto1 215,20 zł netto

Oprawa uliczna ALFA 1M LAURA 30 30W

Oprawa uliczna ALFA 1M LAURA 30 30W1 193,10 zł1 014,14 zł brutto824,50 zł netto

Oprawa uliczna ALFA 3M LAURA 90 90W

Oprawa uliczna ALFA 3M LAURA 90 90W3 296,40 zł2 801,94 zł brutto2 278,00 zł netto

Akumulator MW Power MW 3-6 6V 3Ah, żywotość 6-9 lat

Akumulator MW Power MW 3-6 6V 3Ah, żywotość 6-9 lat41,92 zł33,53 zł brutto27,26 zł netto

Akumulator MW Power MW 3,4-6 6V 3,4Ah, żywotość 6-9 lat

Akumulator MW Power MW 3,4-6 6V 3,4Ah, żywotość 6-9 lat36,01 zł28,81 zł brutto23,42 zł netto

Akumulator MW Power MW 65-12h 12V 65Ah, żywotość 12 lat

Akumulator MW Power MW 65-12h 12V 65Ah, żywotość 12 lat785,43 zł628,34 zł brutto510,85 zł netto

Akumulator MW Power MW 100-12B 12V 100Ah, żywotość 12 lat

Akumulator MW Power MW 100-12B 12V 100Ah, żywotość 12 lat1 080,63 zł864,50 zł brutto702,85 zł netto

Bestsellery

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych na wskazany przeze mnie adres e-mail

 

Eksploatacja akumulatora

Data dodania: 02-01-2019 1. Regularnie kontrolować stan naładowania i poziom elektrolitu:

a.  w akumulatorach z korkami wlewowymi  sprawdzenie odbywa się poprzez pomiar poziomu i gęstości elektrolitu. Przy dużych ubytkach elektrolitu lub niskiej gęstości elektrolitu należy koniecznie sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe, ubytki elektrolitu uzupełnić tylko wodą destylowaną lub demineralizowaną; NIGDY NIE DOLEWAĆ KWASU.

b. w akumulatorach z korkami niewymiennymi ( akumulator zamknięty ) stan naładowania należy kontrolować przez wskaźnik naładowania  ( patrz rys. 1), lub woltomierzem.

alt

Minimalne napięcie  12,6 V. Samowolne kontrolowanie gęstości i poziomu elektrolitu może spowodować  rozszczelnienie akumulatora.  Po stwierdzeniu niedoładowania akumulatora należy sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe.

2. Napięcie ładowania akumulatora w pojeździe, mierzone na końcówkach biegunów akumulatora, powinno wynosić ( niezależnie od obrotów silnika i włączonych odbiorników).

Dla instalacji: 6V ( 7÷7.2V), 12V ( 14.0÷14.4V) i 24V ( 28.0÷28.8V).

3. W przypadku jazdy miejskiej, częstego używania świateł zewnętrznych lub zamontowania w pojeździe dodatkowych odbiorników prądu, należy częściej kontrolować stan naładowania i w miarę potrzeby doładować akumulator do wymaganych parametrów z zewnętrznego źródła prądu.

4. Akumulator należy eksploatować i przechowywać w stanie pełnego naładowania (100% - patrz tabela).  
 
Gęstość elektrolitu w g/cm3 (w 250C) 1,28 1,24 1,19 1,14 1,10
Stopień naładowania w % 100 73 50 25 0

Jeżeli okres przerwy w pracy pojazdu (obiektu) jest dłuższy niż 1 miesiąc zaleca się odłączenie akumulatora od instalacji elektrycznej.
Akumulator wymaga niezwłocznego ładowania (patrz rozdział „ładowanie akumulatora”), jeżeli:
    -     napięcie spoczynkowe (SEM) na końcówkach spadnie poniżej 12,60V
    -     gęstość elektrolitu spadnie poniżej 1,21 kg/l
    -     sonda wskaźnika stanu naładowania zmieni zabarwienie z zielonego na ciemny.
Pozostawienie akumulatora w stanie wyładowanym spowoduje jego zasiarczenie i w okresie zimowym może doprowadzić do zamarznięcia elektrolitu i uszkodzenia obudowy akumulatora. Elektrolit o gęstości 1,10 kg/l zamarza w temp. minus 90C, a o gęstości 1,15 kg/l w temp. minus 150C.

5. Nie uruchamiać silnika przy całkowicie rozładowanym akumulatorze na tzw. "pych" lub za pomocą innego pojazdu. Uruchamianie samochodu w ten sposób przy załączonym akumulatorze może doprowadzić do całkowitego zniszczenia akumulatora ( po uruchomieniu silnika płynie prąd ładowania o wartości kilkakrotnie wyższej niż dopuszczalny prąd ładowania).

6. Nie dopuszczać do przypadkowych zwarć zewnętrznych akumulatora.

7. Utrzymywać akumulator w czystości; powierzchnia akumulatora powinna być bez śladów elektrolitu i jego zestalonych kryształów ( należy kontrolować drożność korków i kanałów wentylacyjnych). 

8. Nie zbliżać się z otwartym ogniem do akumulatora - grozi to wybuchem nagromadzonych w akumulatorze gazów.
Przejdź do strony głównej
  • A2
  • Alfa
  • Allen Bradley
  • Arima
  • AUO
  • Breve
  • CEL-MAR
  • Dell
  • Ducati Energia
  • Dunkermotoren
  • Eltraf
  • Ergonica
  • Eura Drives
  • Hitachi
  • KSS
  • Kyocera
  • LTC
  • Mean Well
  • Mikster
  • MPL GROUP
  • NEC
  • Nord Star
  • Omron
  • Philips
  • Reiden
  • Sharp
  • Siemens
  • Stef-Pol
  • Sznajder
  • Teesa
  • Vipow
  • Volt Polska
  • VTdrive
  • Waldmann
Wszystkie prawa zastrzeżone MEDIASORT 2019