Schowek Twój schowek jest pusty
Twój koszyk jest pusty ...
PolskiAngielski

Kategorie

Punkty sprzedaży

Systemy płatności

  • Dotpay
  • PayPal

Promocje

Transformator obudowany PFS / 230/24V / 100VA Breve

Transformator obudowany PFS / 230/24V / 100VA Breve145,48 zł141,11 zł brutto114,72 zł netto

Transformator na szynę PSS / 230/11,5V / 10VA Breve

Transformator na szynę PSS / 230/11,5V / 10VA Breve53,79 zł52,17 zł brutto42,42 zł netto

Transformator na szynę PSS / 230/24V / 60VA Breve

Transformator na szynę PSS / 230/24V / 60VA Breve121,70 zł118,05 zł brutto95,97 zł netto

Transformator toroidalny TTS / 230/17V / 100VA Breve

Transformator toroidalny TTS / 230/17V / 100VA Breve70,39 zł68,28 zł brutto55,51 zł netto

Oprawa uliczna ALFA 2M LAURA 120 T 120W

Oprawa uliczna ALFA 2M LAURA 120 T 120W2 656,80 zł2 258,28 zł brutto1 836,00 zł netto

Oprawa uliczna ALFA 2M LAURA 120 TR 20W-120W

Oprawa uliczna ALFA 2M LAURA 120 TR 20W-120W2 853,60 zł2 425,56 zł brutto1 972,00 zł netto

Bestsellery

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Eksploatacja akumulatora

Data dodania: 02-01-2017 1. Regularnie kontrolować stan naładowania i poziom elektrolitu:

a.  w akumulatorach z korkami wlewowymi  sprawdzenie odbywa się poprzez pomiar poziomu i gęstości elektrolitu. Przy dużych ubytkach elektrolitu lub niskiej gęstości elektrolitu należy koniecznie sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe, ubytki elektrolitu uzupełnić tylko wodą destylowaną lub demineralizowaną; NIGDY NIE DOLEWAĆ KWASU.

b. w akumulatorach z korkami niewymiennymi ( akumulator zamknięty ) stan naładowania należy kontrolować przez wskaźnik naładowania  ( patrz rys. 1), lub woltomierzem.

alt

Minimalne napięcie  12,6 V. Samowolne kontrolowanie gęstości i poziomu elektrolitu może spowodować  rozszczelnienie akumulatora.  Po stwierdzeniu niedoładowania akumulatora należy sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe.

2. Napięcie ładowania akumulatora w pojeździe, mierzone na końcówkach biegunów akumulatora, powinno wynosić ( niezależnie od obrotów silnika i włączonych odbiorników).

Dla instalacji: 6V ( 7÷7.2V), 12V ( 14.0÷14.4V) i 24V ( 28.0÷28.8V).

3. W przypadku jazdy miejskiej, częstego używania świateł zewnętrznych lub zamontowania w pojeździe dodatkowych odbiorników prądu, należy częściej kontrolować stan naładowania i w miarę potrzeby doładować akumulator do wymaganych parametrów z zewnętrznego źródła prądu.

4. Akumulator należy eksploatować i przechowywać w stanie pełnego naładowania (100% - patrz tabela).  
 
Gęstość elektrolitu w g/cm3 (w 250C) 1,28 1,24 1,19 1,14 1,10
Stopień naładowania w % 100 73 50 25 0

Jeżeli okres przerwy w pracy pojazdu (obiektu) jest dłuższy niż 1 miesiąc zaleca się odłączenie akumulatora od instalacji elektrycznej.
Akumulator wymaga niezwłocznego ładowania (patrz rozdział „ładowanie akumulatora”), jeżeli:
    -     napięcie spoczynkowe (SEM) na końcówkach spadnie poniżej 12,60V
    -     gęstość elektrolitu spadnie poniżej 1,21 kg/l
    -     sonda wskaźnika stanu naładowania zmieni zabarwienie z zielonego na ciemny.
Pozostawienie akumulatora w stanie wyładowanym spowoduje jego zasiarczenie i w okresie zimowym może doprowadzić do zamarznięcia elektrolitu i uszkodzenia obudowy akumulatora. Elektrolit o gęstości 1,10 kg/l zamarza w temp. minus 90C, a o gęstości 1,15 kg/l w temp. minus 150C.

5. Nie uruchamiać silnika przy całkowicie rozładowanym akumulatorze na tzw. "pych" lub za pomocą innego pojazdu. Uruchamianie samochodu w ten sposób przy załączonym akumulatorze może doprowadzić do całkowitego zniszczenia akumulatora ( po uruchomieniu silnika płynie prąd ładowania o wartości kilkakrotnie wyższej niż dopuszczalny prąd ładowania).

6. Nie dopuszczać do przypadkowych zwarć zewnętrznych akumulatora.

7. Utrzymywać akumulator w czystości; powierzchnia akumulatora powinna być bez śladów elektrolitu i jego zestalonych kryształów ( należy kontrolować drożność korków i kanałów wentylacyjnych). 

8. Nie zbliżać się z otwartym ogniem do akumulatora - grozi to wybuchem nagromadzonych w akumulatorze gazów.
Przejdź do strony głównej
  • A2
  • Alfa
  • Arima
  • AUO
  • Breve
  • CEL-MAR
  • Dell
  • Dunkermotoren
  • Eltraf
  • Ergonica
  • Eura Drives
  • Hitachi
  • KSS
  • Kyocera
  • LTC
  • Mean Well
  • Mikster
  • NEC
  • Nord Star
  • Philips
  • Sharp
  • Siemens
  • Stef-Pol
  • Sznajder
  • Vipow
  • Volt Polska
  • VTdrive
  • Waldmann
Wszystkie prawa zastrzeżone MEDIASORT 2017