Schowek Twój schowek jest pusty
Twój koszyk jest pusty ...
PolskiAngielski

Kategorie

Punkty sprzedaży

Systemy płatności

  • PayPal

Promocje

Bestsellery

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych na wskazany przeze mnie adres e-mail

 

Eksploatacja akumulatora

Data dodania: 08-01-2024
1. Regularnie kontrolować stan naładowania i poziom elektrolitu:

a.  w akumulatorach z korkami wlewowymi  sprawdzenie odbywa się poprzez pomiar poziomu i gęstości elektrolitu. Przy dużych ubytkach elektrolitu lub niskiej gęstości elektrolitu należy koniecznie sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe, ubytki elektrolitu uzupełnić tylko wodą destylowaną lub demineralizowaną; NIGDY NIE DOLEWAĆ KWASU.

b. w akumulatorach z korkami niewymiennymi ( akumulator zamknięty ) stan naładowania należy kontrolować przez wskaźnik naładowania  ( patrz rys. 1), lub woltomierzem.

alt

Minimalne napięcie  12,6 V. Samowolne kontrolowanie gęstości i poziomu elektrolitu może spowodować  rozszczelnienie akumulatora.  Po stwierdzeniu niedoładowania akumulatora należy sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe.

2. Napięcie ładowania akumulatora w pojeździe, mierzone na końcówkach biegunów akumulatora, powinno wynosić ( niezależnie od obrotów silnika i włączonych odbiorników).

Dla instalacji: 6V ( 7÷7.2V), 12V ( 14.0÷14.4V) i 24V ( 28.0÷28.8V).

3. W przypadku jazdy miejskiej, częstego używania świateł zewnętrznych lub zamontowania w pojeździe dodatkowych odbiorników prądu, należy częściej kontrolować stan naładowania i w miarę potrzeby doładować akumulator do wymaganych parametrów z zewnętrznego źródła prądu.

4. Akumulator należy eksploatować i przechowywać w stanie pełnego naładowania (100% - patrz tabela).  
 
Gęstość elektrolitu w g/cm3 (w 250C) 1,28 1,24 1,19 1,14 1,10
Stopień naładowania w % 100 73 50 25 0

Jeżeli okres przerwy w pracy pojazdu (obiektu) jest dłuższy niż 1 miesiąc zaleca się odłączenie akumulatora od instalacji elektrycznej.
Akumulator wymaga niezwłocznego ładowania (patrz rozdział „ładowanie akumulatora”), jeżeli:
    -     napięcie spoczynkowe (SEM) na końcówkach spadnie poniżej 12,60V
    -     gęstość elektrolitu spadnie poniżej 1,21 kg/l
    -     sonda wskaźnika stanu naładowania zmieni zabarwienie z zielonego na ciemny.
Pozostawienie akumulatora w stanie wyładowanym spowoduje jego zasiarczenie i w okresie zimowym może doprowadzić do zamarznięcia elektrolitu i uszkodzenia obudowy akumulatora. Elektrolit o gęstości 1,10 kg/l zamarza w temp. minus 90C, a o gęstości 1,15 kg/l w temp. minus 150C.

5. Nie uruchamiać silnika przy całkowicie rozładowanym akumulatorze na tzw. "pych" lub za pomocą innego pojazdu. Uruchamianie samochodu w ten sposób przy załączonym akumulatorze może doprowadzić do całkowitego zniszczenia akumulatora ( po uruchomieniu silnika płynie prąd ładowania o wartości kilkakrotnie wyższej niż dopuszczalny prąd ładowania).

6. Nie dopuszczać do przypadkowych zwarć zewnętrznych akumulatora.

7. Utrzymywać akumulator w czystości; powierzchnia akumulatora powinna być bez śladów elektrolitu i jego zestalonych kryształów ( należy kontrolować drożność korków i kanałów wentylacyjnych). 

8. Nie zbliżać się z otwartym ogniem do akumulatora - grozi to wybuchem nagromadzonych w akumulatorze gazów.

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradnik dla użytkowników akumulatorów
  • Allen Bradley
  • Blebox
  • Breve
  • Dell
  • Ducati Energia
  • Eltraf
  • Ergonica
  • Hitachi
  • KSS
  • Kyocera
  • LTC
  • Mean Well
  • Mediasort
  • Mikster
  • MPL GROUP
  • NEC
  • Nord Star
  • Omron
  • Sharp
  • Siemens
  • Stef-Pol
  • Sznajder
  • Teesa
  • Vipow
  • Volt Polska
  • VTdrive
  • XTAR
Wszystkie prawa zastrzeżone MEDIASORT 2024
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu